Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Dear...



Assalamualaikum...
Salam Ramadhan al mubarak.. Salam Jumaat yang penuh barokah. Salam dari ary yang dah lama nau tak updates...

Banyak yang ingin diperkatakan. Banyak yang ingin dinyatakan. Banyak yang ingin diceritakan. Banyak yang ingin dikongsikan. Tapi kerasnya jari ini sama kelunya lidah ini ingin  berkongsi cerita. Tak kisahlah ada yang ambil kisah atau ada yang tak kisah atau ada yang buat buat tak nampak atau 'apeke he...bukan hal aku ponnn'.

Yang sebenarnya semuanya atas kanvas yang kosong. Akhirnya ia kosong jua. Akhirnya... meniti waktu waktu yang telah ditentukan Allah ini menjadikan kanvas kehidupan kita berwarna warni. Warna itu bukanlah yang kita mahu. Kadang kadang kita tak terfikirpun nak warna itu. Warna itu juga yang mewarnai hari hari kita. Kadang kadang kita fikir nak warna merah. Dan kita fikir warna itu warna merah. rupa rupanya bukan warna merah. Nampak sama tapi lain. Lainnya sikit je, tapi namanya tetap berbeza. Tak sama. Buat macamana pun tak sama.

Ada ketikanya kita fikir kita betul. Orang lain tak betul. Yang peliknya terfikir tak kita, kalau kita betul, kenapa orang tak ikut kita? Tak setuju dengan kita? Yang sebenarnya kita tahu tapi kita buat buat tak tahu. Kita 'ignore' jer sebab...kita betul. Kita sangka. Yang sebenarnya ramai dok meluat ngan kita sebab malas nak layan. Kerana kita pastinya akan melantun balik - menengakkan pendapat yang kita sangka kita betul. walhal...takkk pun. Ada baiknya kita lebih rasional. Fikir matang. Jangan selalu follow 'en ego'. 'En ego' tu pun takkan berubah. Kita seharusnya 'ignore' jer dengan 'En ego' tu...dahlah selalu menyusahkan kita. #$%&$#%@


Ada baiknya kita berzikir waktu sekarang, esok atau akan datang. yang penting solat jangan tinggal. Buatlah apapun, solat jangan tinggal. Lepas solat jangan lupa berdoa, please...jangan sombong dengan Allah. Dahlah kita sombong dengan semua benda... uhuuuu... masaklah kita.. tak sedar kita...kita sombong dengan  kucing kita..kadang kadang. Tak percaya...cer ingat balik. Kita sombong dengan baju baju kita. Selalu. Tu yang dia tuntut nanti kat akhirat. Jaga jaga. Huh...banyak baju nak sedekah ni. Kalau nak sedekah tu...pastikan yang elok. Tak elok sedekahkan orang baju yang dah koyak koyak...sampai hati tau. Cuba kita...mesti sedih dapat baju koyak.

Semoga kita dapt pahala puasa yang sebenar benarnya...inshaAllah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)