Saturday, March 13, 2021

Budak Gemuk

Budak gemuk 58kg: wei nokk, aku DAH GEMUK. DAH GEMUK kau tahu!

‘Kau jangan nak beli apa apa aku tak nak makan, aku nak makan roti je!’ Katanya dengan riak muka yang penuh risau dan takut.


Budak gemuk 95kg memandang krik krik. Tak terkata mungkin. Terkejut barangkali. Akhirnya budak gemuk 95 kg tersenyum tawar. Senyap.


 11 pagi.

Budak gemuk 58 kg membeli roti kedai sebelah. ‘Makan nokkk, makan makan...’


Budak gemuk 95kg: Tak apalah kak, manislah kak, orang diet ni. Dah gemuk sangat ni. 


‘Haii nokkk, ko tak gemuklahhh. Ok jer aku tengok! Tak gemuk pun. Makan makan makan!’ Paksa budak gemuk 58kg sambil menolak segala jenis roti manis kepada budak gemuk 95kg. ‘Makan makan makan! Jangan tolak rezeki tak baik!. Petang kang aku belanja burger bakar dan cool blog!’


Budak gemuk 95kg memandang budak gemuk 58kg yang di panggil kakak itu tadi dengan sayu dan mendung, budak gemuk 58kg tadi langsung tidak memandang budak gemuk 95kg itu dan terus menyambung kerja di meja pejabatnya. 


Budak gemuk 95kg menolak makanan berupa roti roti manis itu ketepi, lalu dia menuju ke toilet. Dalam toilet dia menggosok dada dan menangis sedih. Bukan sekali budak gemuk 58kg tu sebegitu. Langsung tidak menjaga hati orang lain.


bersambung....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...