Friday, August 12, 2011

saya ingin menjadi seperti kamu...#2


kadangkala saya terfikir
jika saya menjadi sebebas kamu
saya mungkin tidak takut pada apa-apa
tak takut pada jahatnya dunia
tak gentar pada gertaknya manusia
saya mungkin menjadi lebih matang
matang yang bernilai
matang yang berisi

saya ingin menjadi seperti kamu
yang melangkah 2 negeri pada satu2 masa
yang menerjah 4 negeri dalam satu hari
yang menyalam mesra ukhwah di serata rumah Allah
yang mampu melihat hitam putih warna kulit manusia

saya ingin menjadi seberani kamu
bukan hanya sembunyi di sebalik tembok
bukan seperti rembulan menyorok di balik mentari
bukan seperti penyorak yg hanya pandai menjerit

saya ingin menjadi seperti kamu
punya angan yang nyata
punya impian yang benar
punya mimpi yang tergapai


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...