Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

cinta? cinta lagi....

maaflah, saya cakap pasal cinta. cinta lagi. untuk siapa? untuk sayalah.. untuk semua pon boleh. dalam waktu sekarang ni saya mencari cinta, untuk diri sendiri. cinta manusia,cinta Allah.
saya selalu beranggapan yg cinta manusia itu akan datang menyapa diri ini,lambat laun. tapi masa berlalu, ada cinta, tapi ada yg perlu dikorbankan. saya x mahu berkorban. berkorban apa? biarlah rahsia....saya faham, cinta saya x kuat. oleh sebab itu,perkara pertama ialah menyesal kerana menerima cinta itu. sebenarnya tiada cinta pun. ia ibarat pokok yang baru jer di baja, tapi tak jadi. kerana, tanah x sesuai,atau baja, atau cuaca...atau banyak aspek.
sekarang, saya x kisah. prinsip saya mudah. Allah dah tentukan jodoh kita, insya'Allah lambat dan cepat sahaja datangnya. samalah dengan org yg dah kawin mahukan zuriat pula. yang penting aspek kesabaran. Allah tentu beri kita yang terbaik,jika kita sabar dan tahan ujian yang di beriNya. dan saya? saya adalah org yang cukup bersabar, mudah-mudahan... sehinggakan,ramai yg beranggapan saya degil, keras kepala atau ego(?) entahlah...sekarang ni, saya terima sahaja apapun org nak kata. janji,saya x kacau orang.
saya masih teringat masa zaman belajar dulu.. waktu itu, saya memang x pernah bercinta, tapi, ramai yg datang mengadu perihal cinta dengan saya. pulak tu, lidah ini sgt lancar memberi kata2 nasihat yg berguna. ibarat org yang sudah punya byk pengalaman cinta. mungkin pembacaan novel2. atau  pengalaman org saya selalu jadikan panduan. sudah tabiat agaknya,suka bertanya pengalaman cinta org lain. bagaimana bertemu,bila ada rasa cinta, bagaimana luahan cinta itu....mmm...byk sgt. indah sebenarnya.
mengapa saya luahkan disini? saya sedang mencari keikhlasan dalam penulisan. mungkin meluahkan sesuatu apa yang saya rasa....ia satu bentuk keikhlasan. entahlah. mengapa perlunya saya perlu mencari keikhlasan itu?....mmm....nantilah saya ceritakan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)