Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

kala hujan

Rain Pictures, Images and Photos

Tadi hujan.Lebat sangat. Syukur x terlepas solat asar. Mujur ade orang antar kat masjid. Nak seribu cara…. Ari nih balik awal 1 jam…mujur x ramai orang. Dalam ujan2 ni, saya teringat masa kecil2 dulu. Masa tu dlm darjah 6, keciklah tu kiranya. Saya suka main hujan. Sampai sekarang pun suka sgt2 kalau ujan lebat. Menikmati kehidupan itu adalah lebih baik dari hanya sekadar memerhati shj. Kalau main hujan x pe, ader geng ker x de geng ker, redah jer. Tapi syaratnya biar hujan lebat. Tapi tgk keadaan. Kalau petir dan kilat berlumba2, saya akan ambik bantal dan selimut, tido… nikmatnya tido….zzzzz…. saya selalu akan marah adik2 saya jika mereka nak main ujan sama dengan saya. Bunyinya begini….’masuk!! nanti basah dan deman. kalau nak main jugak…jom kita main sama2….…’Hahaha…selagi tak slow ujan, selagi tu main ujan x henti2. bukan pegi mana2 pun. Lari2 keliling rumah, pastu,bila nampak ada motor atau kete lalu tepi jalan, cepat2 nyorok balik rumah. Maklumlah…pemalu…(^^,) pastu, rebut2 nak masuk bilik air. Lepas mandi, apalagi..lapa laaa….saya ni jugaklah yang masak. Apa pun yang saya masak,sedap ker x sedap, jarang bersisa. Tapi mulut masing2 macam tuuuuttt….. macam saya tak tahu, belakang kan maen puji, depan saya..mengutuk habis. X sedaplah..apalah.. tapi tu sume tinggal kenangan. Sekarang, mana ada sape2 kat rumah. Masing2 dah keje, kawin, masuk asrama. Nak masak pun x de mood. Selalu x masak. X berasap langsung dapur seminggu pun ada. Bukan malas, tapi x de mood. X de sape nak makan. Tak de sape nak kutuk. Tu yang sejak 2 menjak ni gastric rajin benau datang bertandang. Rindunya kat adik2. Nikmat rindu itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa “adakah aku juga kalian rindui??”mestilah ader kot. Sejak 2 menjak ni jugak asyik tersedak jer… ada org rindulah tu…mmm….'kak yong rindu sangat2 masa dulu…'andailah dapat ku putar waktu….Hari ini bila ia datang, jangan biarkan ia berlalu pergi. Esok kalau ia masih bertandang, jangan harap ia akan datang kembali. Kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan tetapi untuk mencapainya perlu seribu macam pengorbanan pula....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)