Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Duhai Hati...


sakit kepala bila memikirkan tentang sesuatu itu. rimas dengan pandangan orang tentang sesuatu itu. rasa nak menangis pun ada. saya yang hanya manusia biasa ni pun ada hati dan perasaan. mengapa hati orang perlu kita jaga sedangkan hati sendiri kita biarkan sepi tanpa teman..?

sabarlah hati...saya mendodoi hati.. saya selalu menyedapkan hati saya dengan janji yang pelbagai. saya selalu mengalunkan lagu-lagu Allah dan berharap agar hati saya tak panjang rajuknya. mungkin hati saya sudah biasa. atau mungkin hati saya sangat cekal. tapi saya dapat rasakan hati saya takkan termakan dek janji-janji manis saya, kerana hati saya sangat maklum yang janji itu cuma janji... hati saya hanya sejuk jika saya tidak mengabaikan solat, tidak  lupa berzikir setiap waktu, dimana-mana saja. sedang memandu, sedang membasuh pinggan atau sedang duduk termenung diserambi rumah.

sesetengah orang tidak faham mengapa sesuatu keadaan itu berlaku. sesetengahnya faham tapi buat-buat tak faham. ada juga yang memang faham tapi sengaja tak mahu faham kerana rasa selamat. rasa selamat kerana ada orang lain lebih teruk dari mereka. dan kalu boleh, mereka mahu lihat biarlah masalah itu berterusan.

akhirnya saya pasrah dan saya berterima kasih pada orang yang telah melukakan hati saya kerana dia telah membuat hati saya bertambah kuat. saya juga berterima kasih pada orang yang telah membohongi saya kerana dia membuat hidup saya makin bijaksana. saya pun berterima kasih pada orang yang telah membenci saya kerana dia telah mengasah ketegaran hati saya. dan terima kasih saya ucapkan pada orang yang telah menyayangi saya kerana itulah anugerah terindah dalam hidup saya.

2 comments:

N i e Z a said...

erm...mmg susah klu ati dh dilukai kan..tmbh2 lg dilukai oleh org yg paling kita syg,yg sgt2 kita percaya dan sebagainyer..biler dh lma2 ati dh makin pasrah trima sglanyer..

aniki said...

masalah biasa yang selalu sangat jadi..semoga jadi orang yang kuat..chayo2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)