Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Ramadhan ini...

Ramadhan akan tiba lagi
teringat aku pada tanggal 5 Ramadhan 1428
2 tahun lepas
aku kehilangan adik tersayang
pada usianya baru sahaja melepasi 18 tahun

Ramadhan yang bakal tiba ini
menjelmakan kembali kenangan ku
pada detik ini
air mataku bercucuran
tapi kuteruskan jua
demi meluahkan rasa hati
yang sarat rasa rindu
yang padat rasa sendu

adikku yang ku panggil Nurul
tahu tak sayang
kak yong rindu sangat
rindu sangat2
tak terbilang dik
ya Allah.........
berikanlah ketabahan sekali lagi padaku
pada keluargaku
pada ramadhan kali ini

semoga roh adikku ditempatkan di kalangan umatMu
ya Allah

aku tak sanggup meneruskan lagi
air mataku tak berhenti2
takkan pernah berhenti
setiap kali teringatkanmu





Di mana kan ku cari ganti
Serupa denganmu
Tak sanggup ku berpisah
Dan berhati patah
Hidup gelisah

Alangkah pedih rasa hati
Selama kau pergi
Tinggalku sendirian
Tiada berteman
Dalam kesepian

Dunia terang menjadi gelita
Cahaya indah tiada berguna
Keluhan hatiku
Menambah derita
Tetap kau jua
Tak kunjung jelma

Dimana kan ku cari ganti
Mungkinkah di syurga
Untuk kawan berduka
Menangis bersama
Selama-lama

*segalanya berubah selepas itu, ayah pun berubah.......


4 comments:

hua sheng. said...

innalillahiwainnailahiraji'un.
la tahzan ya..akhi au ukhti?
semoga arwah ditempatkan bersama para solihin.
ameen.

..::arYaniEs::.. said...

:) trm kasih... amin...

زهرة حلوة said...

salamu'alaykum..
:(
innalillahi wainna ilaihiraji'unn..
kuatkn smgt eh??
ya Allah..kalo ana kt tmpt ukhty la..
ana tataw na habaq lagu mana..
hrp2 diberi kekuatan..
yela..msty ahli kluarga yg plg rpt dgn kte..
b'sbrlah..
insyaAllah..kan kau temukan adikmu di syurga Allah..
:)

..::arYaniEs::.. said...

sedey nyer...............syukran....زهرة حلوة
amin.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)