Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Terlajak perahu boleh diundur...............

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kereta pun boleh undur, terlajak kapal terbang takde gear reverse, sori......
  • 2. Bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lain.
  • 3. Sudahlah jatuh ditimpa pula tangga lepas tu tercium pulak tahi ayam.
  • 4. Alang-alang mandi biar guna sabun & syampu.
  • 5. Harimau mati meninggalkan belang, isteri mati meninggalkan gelang, suami mati meninggalkan hutang. (Itulah...lain kali jangan suruh suami beli gelang secara hutang)
  • 6. Sebab mulut santan binasa sebab mulut juga... nasi pun habis.
  • 7. Biar putih tulang jangan kuning gigi (gosok, jangan tak gosok tau)
  • 8. Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang kecuali kalau ada beruk atas pokok tu.
  • 9. Malang tak berbau tapi kentut boleh berbau walaupun tak berbunyi.
  • 10. Biar mati bini jangan mati anak (boleh kahwin lagi ape)
  • 11. Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai kepangkal ketiak.
  • 12. Biar korek hidung jangan korek tabung.
  • 13. Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.
  • 14. Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.
  • 15. Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi.....boleh blah.......
  • 16. Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap.
  • 17. Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat kena saman.
  • 18. Hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, kalau macam tu lebih baik tak payah hujan.
  • 19. Biar lambat asalkan perlahan.
  • 20. Kalau tiada rotan, pelempang ajelah....

*HAHAHAHAHAHAHAHA................

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)