Thursday, August 30, 2018

Ko tak takut ke?

Kadang kadang aku tertanya tanya. Kemana perginya rasa takut kita ini manusia kepada Maha Pencinta? Takut aku melihat betapa manusia zaman sekarang berkata kata seolah olah mereka akan hidup 1000 tahun lagi. Takkan sakit sakit. Tak akan mati apabila ditembak. Takkan haus apabila air kering kontang.

Dik, sekurang kurangnya, ko pergi tengok you tube dik. Tentang dajjal, yakjud makjud, tentang kiamat, tanda tanda kiamat. Cer try dengar pasal bagaimana dajjal mengelilingi dunia. Ke ko takut dik?

Aku takut dik. Bagaimana aku nak hadap semua tu? YA ALLAH!!! Kau lindungilah kami dan keluarga kami. Tak sanggup aku. Memikirkannya saja dah menakutkan. Belum lagi membayangkannya. Ko tak takut eh dik?

Jiwa ko kental eh dik? Cer try tengok sedutan perlawanan sepak takraw yang Malaysia menang sukan sea jakarta palembang tempohari. Nangis tak? Bergenang air mata? Sebak? Tak eh? Ok...hmmm... Cer tengok fb ebit lew tentang ibu bapa dan bidadarinya. Sedutan ceramahnya yang nangis nangis tu... Tak sedih?

Ok ok ok... Akk boleh bagi simple jer dik. Sebab akak sejenis manusia yang biasa biasa jer. Yang tengok tv, drama tv, sukan, berita. Yang suka makan nasi lemak pagi pagi. Yang kadang kadang terpengaruh barang barang kat go shop. Hmmm... Senang contoh macam ni. Apa kata ko ambik lilin, pastu ko titiskan lilin tu atas tapak tangan. Sakit tak? Panaskan.

 Haaa...cam tulah. Tapi tu jauh bezanya dik dengan kepanasan neraka. Jauhhhh...akk suruh titis jer air lilin tu, belum suruh letak jari ko kat api lilin tu dalam 10 saat pun cukuplah. Jerit ko dik.

Aku takut wei. Takut. Rasa takut sangat. Walaupun aku sunyi, itu salah aku. Kenapa aku tak zikir mengaji. Semua salah aku. Aku nak mengaji dik, solat. Bye.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...