Tuesday, July 3, 2012

Ambiklah sebakul buah ni...

apabila kita sering dihina, banyakkanlah bersabar, kerana dunia ini tetap berjalan dengan lancarnya tanpa sebarang perubahan. detik waktu akan tetap berjalan. walaupun bg kita yg dihina ini terasa bagaikan ada batu besar yang menghempap badan, terasa jarum jam terputus.....adoiii... yang sebenarnya dunia ni aturannya sentiasa normal. takkan berubah pun dek kerana ada org yang menghina kita. kita pun normal. emosi kita yang terusik.

memanglah.,hancur berkecai hati ini. ada yang nampak sangat tabah, tapi dalaman bagai tsunami dahsyat yang hanya Allah yang tahu. kesedihan hati seperti hujan ribut ditengah lautan yang sedang bergelora. mana tidaknya, teruk kita di hentamnya. teruk kita dihinanya.... kasihannya diri kita.

ucapkanlah terima kasih kepada si penghina kita itu tadi.bagi mereka itu sebakul buah2an, kuih atau jajan. bukannya apa, sekadar tunjukkan betapa kita berterima kasih kerana mereka telah memberi banyak pahala mereka kepada kita. :)

kesimpulannya kat sini biarlah kita dihina oleh manusia daripada kita dihina oleh Allah...jauhkanlah... kasihanilah mereka kerana mereka tidak tahu bagaimana cara untuk memuji kita.



bagi saya, lebih elok kita di hina dan di keji kerana ia mengajar kita erti sabar dan menyedari kekurangan diri drpd kita asyik dipuji sehingga kita rasa bangga diri. sudah pastinya rasa enak dipuji akan membawa kepada sifat2 negatif yang lain seperti sombong,riak, cakap besar dan sbginya.

ini sekadar pendapat saya saja.......terima kasih yer kepada yang berkenaan...tqvm..:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...