Saturday, September 17, 2011

makcik nak membebel skit..pot..pet..pot..pet..

hari kelmarin, saya ke pasaraya Jaya Jasco, Melaka, ada member blanje tgk raya tak jadi...yg x menjadi langsung tu...

selepas kecewa yg teramat krn cerita yang terlampau hampeh...kami pergilah makan kat food court disana.. member saya..kak ana, lapar sangat + tension tgk cerita hampeh, oderlah nasi goreng seafood yang nampak sgt mengancam dalam gambar..huu..tahulah harge kat foodcourt, RM6.45 sepinggan.

kak ana tak delah nak berkira sgt, coz dlm gambar tu memang patutlah kot harganya cenggitu. dlm gambar menunjukkan ada udang besar dalam 4-5 ekor, sotong penuhlah sampai hampir x nampak nasinya, siap ada kuah disekeliling nasi.

saya pulak oderlah sup nasi daging yang saya bayangkan cam saya selalu makan kat restoran sup utara yg memang sodap tu. tapi nampaknya...

nasi goreng kak ana, cam nasi goreng cina yang ada beberapa ketul sotong dan udang kecil. sup nasi saya pulak cam bubur org sakit yg biasanya di makan pada pagi hari....huaaa...

kami pandang makanan kami, kendian kami pandang sesama sendiri... duduk dan makan tanpa byk soal, tapi muka x puas hati jelas terbayang pada wajah saya...grrrrr...

sebenarnya kami ni bukanlah orang yang cerewet. boleh go on jer dlm sume perkara. mujurlah kami x de mood nak mempertikaikan apa2, mungkin perut dah lapa.

gambar sekadar contoh...
nasi goreng seafood dalam gambar
^
^
^
bila dah siap masak


kat sini kita boleh tengok dua perkara yang tak kena dengan tempat tersebut

  • harganya mahal
  • makanan dalam gambar tidak sama dengan reality
pernah member saya mengadu membeli di food court jugak(tempat lain), kerana terpaksa membayar RM18 untuk sepinggan rojak singapura, rojak yang ala2 yong tau fu tapi semua bahannya di goreng. (walhal pinggannya jenis pinggan makan kat kantin sekolah...) 

bukannya rakan saya itu mengambil ketam ker, udang ker, atau yng mahal2, setakat tempe, tauhu,fish kek, sosej yang sederhana isinya, harganya sehingga RM18?! mahal...bagi saya mahal... tak tahulah bagi sesetengah orang... 

itulah realitynya, dah bayar dulu baru dapat makanannya. kesimpulannya, kalau dah tak ada pilihan lain, bolehlah makan kat foodcourt..... dan tukang masak kat foodcourt tu..sendiri mau ingatlah... malas nak bagi nasihat...huhuhu...

itu jerlah bebelan makcik...terima kasih kerana membaca....lalalala....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...