Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Bertemu Sahabat


Semalam aku tak sempat jumpa sahabatku Is,aku terlalu penat lalu tertidur...penat sungguh...bila bangun pagi aku rasa sangat mengesal...sampaikan aku tersasul manyebut nama Is apabila berjumpa dengan Sue pada pagi itu. Sewaktu di pejabat,aku termenung...aku amat2 menyesal kerana sering aku mengabaikan Is.. aku mengeluh...akan aku tebus kesalahanku pada Is...
tengahari itu,aku tak lalu makan,aku duduk termenung dijendela. dalam pada itu aku tertidur...
bila terjaga...oh!! temujanjiku dgn sahabatku...Zue..alamak!! sudah lewat... aku pergi jua berjumpa Zue...
aku mengutuk diri sendiri,sehinggakan aku tidak tumpukan perhatian bersama Zue...
aku masih ditempat yang sama sedangkan Zue sudah semakin tinggalkan aku...namun aku bersyukur jua...aku masih sempat berjumpa Zue. aku teruskan penantianku untuk berjumpa dengan sahabat ku yang lain...As. oh...entah kenapa..aku dpt rasakan perasaan As yang seakan gembira kerana aku datang awal bertemu dengannya. aku pun disuntik rasa gembira. aku meneruskan kerjaku setelah bertemu As. Agak lama jugak aku berbicara dgn As.
aku pulang kerumah agak lewat. pada pukul 6.30ptg aku sampai kerumah. penat sungguh. namun tanpa berlengah,aku terus membershkan diri,memakai pakaian yang serba putih,giliran aku bertemu sahabat ku Ma... sementara menunggu kedatangn Ma,aku mengalunkan lagu2 shahdu memuji kebesaran Allah...mmm...dengar saja suara Ma,aku terus berjabat tangan. terus aku mempergunakan masa aku bersama Ma dengan sebaik mungkin. aku masih disitu untuk bertemu terus dengan Is pula...yang semalam aku lupakan...
rasa hiba dan sebak...sebaik saja aku mendengar suasa Is...tanpa berlengah aku terus merenung Is dengan penuh perhatian...aku tak mahu suatu hari nanti aku tak berkesempatan berjumpa sahabat2 ku ini. dan...mulai saat ini...aku tekadkan dalam hati dan sematkan dalam perbuatan bahawa,aku takkan bertangguh lagi dalam menemui sahabat2ku. aku takut jika aku terlepas berjumpa hari ini,masihkah esok aku akan berkesempatan berjumpa mereka lagi?



Itulah sahabatku...Ishak,Subuh.Zuhor,Asar Dan Maghrib....semoga ia juga sahabat2 kalian...

1 comment:

Anonymous said...

..inilah sahabat yg akan menolong kita kelak..itu pun kalu kita x mengabaikan nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)