Monday, July 6, 2009

Sahabat Sahabatku....

Semalam aku tak sempat jumpa sahabatku Is,aku terlalu penat lalu tertidur...penat sungguh...bila bangun pagi aku rasa sangat mengesal kerana memungkiri janjiku dgn Is...sampaikan aku tersasul manyebut nama Is apabila berjumpa dengan sahabatku Sue pada pagi itu. Sewaktu di pejabat,aku termenung...aku amat2 menyesal kerana sering aku mengabaikan Is.. aku mengeluh...akan aku tebus kesalahanku pada Is...
tengahari itu,aku tak lalu makan,aku duduk termenung di jendela. dalam pada itu aku tertidur...
bila terjaga...oh!! temujanjiku dgn sahabatku...Zue..alamak!! sudah lewat... aku pergi jua berjumpa Zue...
aku mengutuk diri sendiri,sehinggakan aku tidak dpt tumpukan perhatian bersama Zue...
aku masih berteleku ditempat yang sama sedangkan Zue sudah meninggalkan aku...namun aku bersyukur jua...aku masih sempat berjumpa Zue. aku teruskan penantianku untuk berjumpa dengan sahabat ku yang lain...As. oh...entah kenapa..aku dpt rasakan perasaanku pd As yang seakan gembira kerana aku datang awal. aku pun disuntik rasa gembira. aku meneruskan kerjaku setelah bertemu As. Agak lama jugak aku berbicara dgn As tadi.
aku pulang ke rumah agak lewat. pada pukul 6.30ptg aku sampai. penat sungguh. namun tanpa berlengah,aku terus membershkan diri,memakai pakaian yang serba putih,giliran aku bertemu sahabat ku Ma... sementara menunggu kedatangn Ma,aku mengalunkan lagu2 shahdu memuji kebesaran Allah...mmm...dengar saja suara Ma memanggil aku,aku terus berjabat tangan. terus aku mempergunakan masa aku bersama Ma dengan sebaik mungkin. aku masih disitu untuk bertemu terus dengan Is...yang semalam aku lupakan...
rasa hiba dan sebak...sebaik saja aku mendengar suasa Is...tanpa berlengah aku terus merenung Is dengan penuh perhatian...aku tak mahu suatu hari nanti aku tak berkesempatan berjumpa sahabat2 ku ini. dan...mulai saat ini...aku tekadkan dalam hati dan sematkan dalam perbuatan bahawa,aku takkan bertangguh lagi dalam menemui sahabat2ku. aku takut jika aku terlepas berjumpa hari ini,masihkah esok aku akan berkesempatan berjumpa mereka lagi?


Itulah sahabat2ku...Ishak,Subuh.Zuhor,Asar Dan Maghrib....juga sahabat2 kalian...Insya'Allah..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...