Saturday, September 10, 2011

terkadang aku jatuh jua, walaupun terlanggar batu yang kecil


Terjatuh Pictures, Images and Photos

jgn sangka bila kita naik kapal terbang, kita akan jatuh terhempas. naik bas x-press pula boleh x-cident kat gaung. bawak motor pula dilanggar kereta dari belakang....arghhh....

bila fikir sume benda yg negatif kita boleh jadi gila.sume serba x kena. sume ada sisi hitam yg kelihatan pada pandangan mata kita. jangan kata naik kapal terbang, kadang2 kita langgar batu yang kecil pun kita boleh terjatuh dan berdarah tapak tangan.

betapa kita haruslah bersyukur walau sebesar mana masalah dalam hidup kita, ada yg lebih teruk masalahnya dari kita. kita haruslah bersangka baik dengan  للّهُ", insya' للّهُ"...akan datang kepada kita benda baik juga. solat jangan lupa ok?!!

seperti kata rakan fb saya, kadangkala kita senyum sekadar utk menutup luka dihati dan kadangkala kita ketawa hanya utk mengubati kesedihan dlm diri,Adakalanya kita melangkah dgn penuh yakin sedangkn perasaan goyah menunggu rebah,bila menangis tdk siapa yg tahu,semuanya demi maruah diri,walau siapapun kita,dimana kita berada,langit tetap dijunjung,tanah tetap dipijak. Selagi kita hidup,langkah mesti diteruskan. Jgn sesekali kesal dgn nasib diri kerana kita adalah sebahagian dari makhluk للّهُ" yg sedang diuji oleh-NYA.

ujian itu pemberian  للّهُ", maka terimalah dengan hati yg ikhlas, insya' للّهُ"...  للّهُ" akan sentiasa tunjukkan kita jalan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...