Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Bagai Mencurah Janji Di Daun Keladi



hari ini saya suka untuk menceritakan perihal janji. seperti kata pepatah cina, di tengah-tengah kesenangan, jangan membuat janji kepada seseorang. Ditengah-tengah kemarahan, jangan menjawab surat seseorang. betullah tu. saya sgt setuju.


kita berjanji dengan semua orang. ada juga yg berjanji dgn  benda, kucing, pokok, diri sendiri...dan yang paling penting, kita memang sudah berjanji dengan Allah sejak azali lagi. jgn lupa tu. janji dengan Allah!! 


ada juga yg mengatakan janji ni ibarat wajah kita, untuk menjelitaayukan lg wajah kita ni, kita haruslah mengotakan janji tersebut. yang saya tahu perkahwinan itu adalah sebuah janji. sebuah ikatan perjanjian. andai terputus ikatan janji tersebut maka putuslah perkahwinan itu.


bila kita x jujur, kita pasti rasa x senang hati. tak tahulah kamu...kalau saya cenggitulah. serba x kena dibuatnya. org yg x biasa x jujur memang begitulah. berbeza dengan orang yang biasa x jujur. selamba je perangai. selamba jerk muka dia. huh! sabau jerlah. x de perasaan bersalah langsung. sebabnya dah biasa. oleh sebab itulah kita kena biasakan yang bagus, dan baguskan yg biasa...


janji itu adalah jujur. kalau x jujur itu bukan janji namanya. mengotakan janji adalah sebuah kejujuran yang hakiki. itu pendapat saya sahaja. entahla. agak berbelit tulisan saya kali ini. apa sebenarnya motif yg hendak saya sampaikan? adoi... kadang2 fikiran tersasar dari landasan. kenapa ek? adalah janji yang x di kota tu...


seperti dah janji nak beraya rumah teman, sampai sekarang x pergi lagi. saya pon menunggu juga ni kehadiran teman lain..janji nak datang..x datang2..dia tunggu kita,kita tunggu dia...bagusss....hahaha..


berbalik kepada janji , jgnlah kita menjanjikan sesuatu kepada orang lain jika kita x mampu mengotakan janji tersebut. saya hidangkan kamu dengan lagu ni...layan jerlah.....huhuhu....


Mencurah Janji Di Daun Keladi 
-Kembara, M.Nasir-dengar disini...


Dengan mudah kau lepaskan kata-kata
Hingga aku terpesona
Dibuai gelora cinta dan asmara
Gitu halus, lembut dan indah sekali


Rupa-rupanya diselimuti duri
Hingga aku dikau lukai
Butakah aku dalam cinta
Hingga aku diperbudak-budakkan


Miskinkah aku dalam cinta
Hingga menjadi barang buangan
Tahulah aku sekarang
Siapa kau sebenarnya


Tiada aku sangka sama sekali
Kau hanya mencurah janji di daun keladi
Sungguh tak bererti....


*lupa nak bagitahu...saya peminat m.nasir...(^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)