Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Kita ok jer dengan mak kita..kan..kan...!!??


sekiranya kamu MENYEMBAH RAMADHAN, 
maka ketahuilah RAMADHAN itu akan berakhir..
tetapi
jika kamu MENYEMBAH ALLAH,
ketahuilah ALLAH itu MAHA KEKAL dan tidak akan HILANG

sekiranya kamu MENYEMBAH DUIT,
maka ketahuilah duit itu akan habis..
tetapi 
jika kamu MENYEMBAH ALLAH
ketahuilah ALLAH itu MAHA PEMBERI REZEKI dan rezekiNYA tidak akan habis

sekiranya kamu MENYEMBAH DUNIA
maka ketahuilah dunia ini akan kiamat nanti,
tetapi
jika kamu MENYEMBAH ALLAH
ketahuilah ALLAH itu MAHA MENGHIDUPKAN dan MENGMATIKAN seseorang dan ingatlah nyawaMU ditanganNYA

sekiranya kamu MENYEMBAH MANUSIA (terlalu taa'sub kepada perempuan/lelaki)
maka ketahuilah MANUSIA akan TUA dan MATI 
jika kamu MENYEMBAH ALLAH
ketahuilah ALLAH itu MAHA HIDUP dan tidak akan MATI

Aku ada pasangan hidup sendiri…
Bila seronok, aku cari…pasanganku
Bila sedih, aku cari….Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada….Mak
Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat….Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah….Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu…aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila… aku akan talipon pasanganku
Entah bila… aku nak talipon Mak
Selalu…aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila… aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:
“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja…
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”.
Berderai air mata jika kita mendengarnya……..
Tapi kalau Mak sudah tiada……….

MAKKKKK…RINDU MAK…. RINDU SANGAT….

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya…..
berapa ramai yang sanggup….. membersihkan najis ibunya…….
berapa ramai yang sanggup……. membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya……

di petik dari rakan fb yg baik hati....


dari saya pula...


saya masih punya ibu, alhamdulillah...
mak..kak yong sayang mak..!
adoi..sedihlah, kenapa ek?
sedih banyak pun x pe..apa yg kau dah buat dengan ibu kau sampai kau sedih begini?
aku tak buat apa2 pun..!!
ooo...patutlah......(?)

tanpa kita sedari....
ibu, dah banyak buat macam2 untuk kita,
tapi kita kata 'ibu ni..macam2 lah!'
ibu, dah membazir peluh dan keringat untuk kita,
tapi kita kata 'ibu ni..jgn membazirlah!'
ibu kita x kisah bz kan diri untuk kita,
tapi kita kata 'saya bzlah ibu!'
ibu x pernah jemu2 dan rimas memandang wajah kita berpuluh tahun,
tapi kita kata 'ibu ni..rimaslah..adik kan dah besar!'

kita? mana adalah.....kita ok jer dgn ibu kitakan..kan..kan...erk!!?


*usah berdusta....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)