Destinasi cinta yang ku cari...Sebenarnya terlalu hampir...Hanya kabur kerana dosa di dalam hati...

Kasihankan Mereka Saja....

pada bulan pose ini, kita byk lihat pemandangan seperti ini di malaysia...

dan ini....


di somalia...

kita juga sangat sibuk mengambil tahu hal yg x sepatutnya kita peduli.
x penting untuk kita
perkara remeh
perkara yang akan memberikan tekanan pada orang yang kita sibuk2kan itu
kasihan pada orang yang tak sepatutnya
kerana suka menyibuk hal2 dunia orang lain
yang sangat remeh
sangat2..
tak peduli anak dirumah kelaparan
tak peduli ini bulan puasa

jika mahu pedulikan sangat
kasihankan pada anak2 yatim yg dahagakan kasih sayang
org2 yang tidak berumah mengharapkan simpati
rakyat somalia contohnya,yang terpaksa mengikat perut walaupun tiada lemak membaluti tulang
atau sekurangnya, ambil tahu keadaan keluarga kita
mak ayah
adik beradik
dah beli juadah berbuka ke belum

kadang2 kita lupa
lupa bahawa kita sering menyakiti hati orang yang dekat pada kita
kita lebih berminat memaksa emosi mereka
daripada berkongsi emosi bersama mereka
kita lupa, kerana terlalu gembira melihat kepayahan orang lain
'sekurang2nya dia lebih susah daripada aku'
walaupun kita rasa kasihan dan simpati
yang sepatutnya kita rasa bersyukur 

ah....aku hanya beromongan kosong.....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

naK CakaP sKITT jeR...

* assalamualaikum...

*saya nak bagitahu, yg saya menulis kengkadang ikut atie, kengkadang suke atie.
*namun,saya minta maaf jika ada yg terasa or tersinggung...tapi usahlah tersinggung... sume entri peribadi kebykkan pasal kisah saye jerk...huhuhu...
*kengkadang tulisan saya sgt berhati2...coz ada yang saya copy n paste.
*sape nak copy n paste silalah...x marah pon...tapi..x de pape pon yang menarik kecuali yg di copy n paste...
*kalu rajin tu, tinggalkan lah komen atau jejak SMTI..x paksa eh..
*background belog nih sentiasa berubah2 ikut keadaan dan kerajinan...jgn marah eee....
*akhir kata...salam Nur Kasih dari saya...:)